Motive Edici Rotalar

Anlatılmaz Yaşanır; Hallstatt.

• 1 Nisan 2016

Uzun bir sonbahar bayram tatilinde zorunlu rotamıza mükemmel duraklar eklemeye karar verdik. Hallstatt bu durakların en eşsiz olanıydı. Viyana’ya ayak basar basmaz seyahate başlamadan önce kiraladığımız arabamızı havaalanından aldık ve doğruca yola koyulduk.

Avusturya’nın neredeyse kusursuz otobanında keyifli ama biraz yorucu bir yolculuktan sonra adeta Halstatt’ın ipuçlarıyla dolu yollara girdik. Bu kadar güzel manzaralarla karşılaşacağımızı açıkçası tahmin etmiyordum. O yüzden Hallstatt’a gitmeyi planlayanlara tavsiyem muhakkak fotoğraf makinalarını hazır tutmaları. Güzelliklerle dolu yolu geçtikten sonunda ise içimi ilhamla dolsuran Avusturya’nın en eski köyü karşımıza çıktı; Hallstatt.

UNESCO’nun koruması altında olan bu köy Uzakdoğuluların da çok fazla ilgisini çekiyor. Hatta Çin’de bu köyün bir kopyası bile yapılmış.

Arabayla yolculuk ettiğimiz için bir parça otopark problem yaşadık, ancak arabayı parkettikten sonra dar ama olağanüstü sokaklarda her anından keyif alarak dolaştık. Hava yavaş yavaş kararmaya başladığında ise akşam yemeğimizi yemek için bir yer aramaya başladık. Brau-gasthof tam göl kenarında mükemmel manzara eşliğinde keyifli bir yemek için tüm olanakları sunuyor. Bahçede yanan fenerler, piknik masasını andıran düzeniyle Avusturya şarabı eşliğinde biraz geç bir akşam yemeği yedik. Biz Hallstatt’ta vaktimiz olmadığı için konaklamadık ancak vakti olanlar muhakkak 1 gece konaklayıp her anını yaşamalı.